onsdag 6 oktober 2010

Jag oroades inte precis....



Jag trodde nog att det skulle vara bra att vara pensionär. Men jag fattade inte att det skulle bli SÅ HÄR bra.
I morse frågade Caro , min gamla elev, om hur man gör för att starta en blogg. Jag letade, började undersöka varianter och gav lite tips.
Insåg att jag också ville.
Tänk att ha tid att bara sätta igång när man får lust! Leka och ha kul!


  • Bakar när jag får lust. Ofta!
  • Åker bara plötsligt till stan.
  • Städar besvärliga lådor.
  • Börjar sy lampskärmar.
  • Åker på mässa en hel fredag.
  • Hyr loppisbord....
  • Lägger ut grejer igen på Tradera
  • Sover middag
  • Tränar på gym två ggr i veckan
  • Sitter och pratar med vänner ngra timmar
  • Städar bil.
  • Far ut i svampskogen både tisdag och torsdag bara för att vädret var bra och trattisarna många.
  • Jag har flera projekt på gång samtidigt
  • och kan låta högarna växa....

Gjorde jag då inte allt detta förut? Jo, i viss mån... Jag lät högarna växa - men har inte alls orkat göra vad jag önskat de senaste åren.
Jo, jag började förvisso träna redan i mars! - Men så jobbade jag ju bara 80% det sista året.

Jag är en nöjd pensionär -

1 kommentar:

  1. Bra att det var rent o snyggt, men håller med dig om att äldreboende bör ha möbler och prylar som speglar de äldres liv. Inte den nya avskalade vita (tråkiga) och livlösa stilen. Gunnel

    SvaraRadera