söndag 20 november 2011

Röda Vargen på Kvällspressen

 Det här var tredje gången på Kvällspressen för mig! 
  - men sjätte gången för några av de andra statisterna.
Den första filmen Nobels Testamente blir en biograffilm - och då höll man på med inspelningarna på redaktionen i tio dagar.
Men för de följande fem filmerna är har det bara blivit 4-5 dagars inspelning på redaktionen per film. 
De filmerna blir ju för TV - och då lägger man ner lite mindre tid - inte bara på redaktionen

Regissör denna gång var Agneta Fagerström Olsson. Hon regisserade  även Studio Sex och Prime Time.
Fotograf var hennes man Johan O. Olsson, snart sjuttio år.

Det var kul att det blev tre olika regissörer för mig . Min favorit var nog dansken Peter Flinth i förra filmen
Statistansvarig var Phlip igen - ensam denna gång - utan Hanna. Philip är duktig! Men jag saknade ändå Hanna! 
Vi skulle alltså vara redaktionsmedarbetare i fyra dagar den här gången, men allt rullade på så bra och vi hann mer än det som var planerat. En duktig statistansvarig, och duktiga statister bidrar till att det går snabbt - så sista dagen behövdes inte - men vi fick betalt i alla fall -  350 kr

Synd bara att vi missade den goda maten från cateringfirman 
BrittsCorner . Chokladtårta som efterrätt t ex.


Maj-Lis
Irene fixar pälskant
Sannapia Anna Susanne



Anna
Derrek
Thomas







SusanneL Jan-Ivar Patric
Ja, redaktionsjobbet var förstås detsamma som i de tidigare filmerna i serien.
Se mina bloggar från Livstid och En plats i solen


Återigen var det Leif Andrée  som stack ut.... ( Se förra bloggens avslutning)
Ja, innan han gick hem sista dagen så kom han in och tackade oss alla och tog i hand! Sånt gör bara han!


Karl-Bertil var ju fotografen på redaktionen - i alla sex filmerna tror jag. Han tog även denna avslutningsbild. 




Den Röda vargen hette filmen? 
Vem var då  ulven? 



2 kommentarer:

  1. Ah, ger ju klart ett sug efter att se filmerna. Inte bara för att jag var med i Noblels testamente.

    SvaraRadera
  2. Jag trodde den anonyme var min gamla klasskamrat Roland, som jag ju vet var med i Nobels Testamente, men vet ju nu vem du är!
    Du är ju filmpolis!

    SvaraRadera