torsdag 10 november 2011

Coacherna - och en casting

Vem som helst kan bli coach på några dagar....

den kommande SVT-serien Coacherna startar den utbrända sjuksköterskan ( Lena Endre) företaget Carina & Co tillsammans med sina två väninnor Cecilia Frode och Vanna Rosenberg)
R
egissör Andrea Östlund, producent  Anna Croneman.
Bob Film producerar.


Hej!
Regissör Andrea Östlund  
Tack för din ansökan om att vara med som statist i dramakomedi-serien ”Coacherna” som kommer att visas på SVT i vår. I rollerna ser vi bl.a. Lena Endre, Vanna Rosenberg och Cecilia Frode.
Vi kommer att spela in en scen onsdagen 9/11 kl. 7:00- 10:30, i en Aula i Nacka då Lena Endres karaktär Carina ska hålla en föreläsning.
Eftersom att vi kommer att behöva väldigt mycket folk för att fylla upp aulan så kan vi tyvärr bara erbjuda en biobiljett som ersättning.  Vi kommer även att bjuda på frukost och kaffe på plats.
Frukosten i rekvisitan
Det var en mörk och fuktig morgon, Tack och lov att Agneta provåkt och provgått dagen innan.

Frukosten serverades i coachingföretagets ljusblå påsar. Dom skulle vi  också skulle ha som rekvisita.

Det var många gamla bekanta bland alla statisterna. Flera från "redaktionen" på Kvällsposten. Maj-Lis, Irene, Patrik, Karl-Bertil ...
Josefine Lundgren
okänd statist

Dessutom var det "våran" Josefine som var statistansvarig - en favorit, som jag träffat två gånger i Arne Dahlfilmerna.  

Man höll tiderna!!
Scenen  aulan var klar 10.20, men Josefine hade bett mig stanna kvar och vara med i ytterligare en scen - Boksigneringen.
Det innebar också en mycket god lunch från cateringfirman Britts Corner, som glatt oss flera gånger bl a på redaktionen.
Väl kryddat, inte överkokt... Bra helt enkelt!


 
Framför mig, - inte en mössa!
Josephine -australiskan
Okända statister - okänd skulptur också!

Peter
Agneta
Gunnar

Castingannonsen
Man får ju passa sig att fotografera vid inspelningar...

Men...
jag tog en bild på Cecilia Frodes högklackade skor i scenen vid signeringsbordet. 
En kortklippt lång, slank Cecilia Frode.

Vi var klara innan halv tre.
Peter och flera andra hade redan tidigare fortsatt till ...
en casting på Åsögatan. ...
Det gällde reklam för en mäklarfirma. Även jag drog vidare dit.

Det var väntan!! Men sånt klarar ju vi statister. Det blev tre timmars väntan. Jag såg en skymt av Desirée, hann prata lite med Armin... Hann prata med Valerie.
Bengt gav upp som så många andra, men Liss stannade kvar. Det var en ny bekantskap, som jag skymtat på Facebook.
Liss är också en gammal lärare som också fick sitt första barnbarn när hon gick i pension. Gunnar!


Liss
Liss och medhjälare
Valerie
Hur gick castingen då?
Tja... jag tyckte väl att att det gick hyggligt, men jag tror inte att jag får jobbet!!
Det var en bra erfarenhet. Man lär sig ju!

På lördag ska jag gå på kurs! - Improvisation!





Uppgiften på castingen var:

Du gör en personlig presentation - och sedan flera olika varianter att säga en av två olika 
meningar, välj:
1. Du vet väl att du kan provsälja din bostad med Fastighetsbyrån innan du säljer.
2. Du vet väl att du kan provköpa en bostad innan du bestämmer dej.
 
Varianter; normalt, bestämt, kärleksfullt, sjung/dansande.

1 kommentar:

  1. Intressant länsning som vanligt. Tack

    SvaraRadera