måndag 18 januari 2016

En Tequila sunrise på Roslagsgatan

I mellandagarna fick jag ett meddelande från Katti Ottoson 

"Du, jag har en förfrågan ifall du vill skådespela i en liten 15-sekundersfilm för ett resebolag? Det är till deras Facebooksida och Instagram. Inspelning är imorgon på dagen och det är jag som kommer att filma och regissera och bara du som kommer att vara med i den. Tyvärr är det inte mycket till budget, men du får valfritt presentkort på 300 kr. Låter det intressant för dig?" 

Jag kollade på Airtours sidor 
(facebook  och  instagram )  och jag fattade... 
Dom kör med korta längtansfyllda snuttar i lite småtrist miljö och vill få oss att vilja till värmen eller bara andra miljöer. Vill få oss att resa!

Jobbet skulle bara ta en  timme - så det var klart jag ville!


"Du kommer att sitta och dricka en somrig drink utomhus. Idén är att du försöker ha solsemester, men att det inte riktigt funkar i Sverige just nu.
Gällande klädsel så får du gärna ta med dig solglasögon och en solhatt. I övrigt kan du vara höst/vinterklädd Sminka dig som vanligt; ha gärna läppsti
ft."




Så jag letade fram hatten jag brukade ha på skolavslutningarna på Lillsjöskolan, solbrillor, en grön sommartröja plus några tröjor till och stoppade ner allt i den rejäla, plastade kassen.
Carina är sig lik.

Jag hade en klipptid hos Carina på Hårstrået i Jakobsberg på förmiddagen och när klippningen var klar drog jag vidare mot Roslagsgatan där vi skulle spela inJag kan inte minnas att jag tidigare varit i den delen av Vasastan.

Det var kallt och hade snöat lite för första gången på länge.  
Jag promenerade till den angivna adressen, gick tvärs genom huset och över innegården - och sen tvärs genom ytterligare ett hus och hamnade på ännu en gammal innegård. 

Där höll Katti höll på att ställa i ordning och on skulle precis börja fixa drinken.
Det låg lite snö på det slitna bordet, snö även på marken och muren
Jag fick sitta på en dyna...

Inspelningen gick snabbt! 15 sekunders-filmen på facebook och här nedan nerladdad... Hoppas det funkar





Katti är ekonom, musiker, sångare, skådespelare, statist mm 
Hon jobbar bl a med Elin Ruth  (fb-sida). Jag var på väg till konserten på Gröna Lund i somras, men vände hemåt pga regnet som öste ner.


Vi har träffats på två inspelningar.

Första gången gällde det en intern framtidsfilm för SJ ( blogg) hösten 2014 där Katti hade huvudrollen och jag hade en liten roll som "futuristisk mormor" 
Se filmen här nedan




Andra gången vi träffades var i september 2015 för en liten reklamfilm för Kista galleria (se blogg) där vi syns Såå lite såååå!


~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

En liten namnlös PRbyrå stod för Airtoursproduktionen. 
Den sköter  sociala medier för Airtours också.









Jag ser på Kattis egna fb att hon nu befinner sig TulumBeach i Mexico.
Det verkar vara på riktigt i alla fall!
Airtours?




Min betalning kom med posten ett par dagar senare




Wikipedia:
Tequila Sunrise är en drink som består av 3 cl tequila som hälls upp i ett highball-glas, sedan fyller man på med apelsinjuice och har i två stänk grenadin.
Grenadin är saft av granatäpple
OBS! Drinken var denna gång faktiskt alkoholfri!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar