lördag 16 januari 2016

Bubbelplast konstfilm

Facebook
Jag träffade Alba Lange häromåret när hon gjorde sin burleska slutfilm på Kulturama - 
"Lost in revision"-( Jag är där den pekande damen Se gärna min Blogg)

Förra veckan skrev Alba i ett inlägg på Facebook.

Alba -den dagen
"Jag filmar nu min vän Johannas konstprojekt, och på fredag ska vi spela in en gestaltad bit: Johanna står på tunnelbanan, iklädd bubbelplastdräkt, och trängs med resenärer.

Och nu söker vi resenärer! Det är inte avlönat men vi kan erbjuda hembakta chokladmuffins
Tid: Samling 11:00 vid T-centralen, plattformen mot Akalla Hjulsta (blå linje). Vi hoppar på tåget mot Hjulsta 11:06 och kommer tillbaka till T-centralen senast 11:52"

Laila, Ritta, Ivar, Josephine, Ingrid och jag.anmälde oss. Det skulle ju bara ta en timme!
Förutom oss gamlingar var det fem eller sex ungdomar/kompisar som deltog
Vi fick  telefonnummer ifall vi inte skulle hitta teamet, men det var ju inte svårt att hitta varandra. Johanna syntes ju på långt håll









Laila, Ritta och Ivar





Alba och Johanna utgjorde teamet. Alba hade en liten ledlampa i ena handen under en del av inspelningen...

Vi skulle stå tätt. axel mot axel. Sitta. Vara likgiltiga. 
Vi skulle inte se tjejen i bubbelplasten.
Vi skulle inte ha kontakt med varandra -inte sitta och prata
Alba regisserade oss. Hon kunde allas namn!








Det tog bara en timme. 
Tyvärr strulade det för Ingrid så hon hann inte med.
Vi saknade henne








             Johanna bjöd som utlovat på gudomliga chokladmuffins.

            

                    




Alba Lange går nu på  Gerlesborgsskolan nu, en konstskola som ligger  i Hjorthagen, Ropsten. 
Hon filmar mest säger hon. 
Men på hennes facebooksida finns massor med bilder som hon gjort.


Var Johanna går vet jag inte - får väl ta reda på det

Smiley smile 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar