söndag 12 februari 2012

60-årskalas på Wollmar Yxkullsgatan


Söndag i februari. Det skulle vara 60-årskalas på Wollmar Yxkullsgatan.
John var jubilaren.

Det gällde en reklamfilm, som Morgenland gör för Grönstedts.
Vi var sju statister/skådespelare till filmen.

Jag hade varit ombedd att ta med egna skor, svarta strumpor - och gärna egna smycken. 

Göran stod och väntade utanför porten när jag kom. Han var också på plats en halvtimme innan utsatt tid.  Det var bra, då hann sminköserna med lite bättre. Men... skulle jag få vara "tantklädd", med pärlhalsband? Nej då . Det blev en limegul linnejacka som kunde varit min egen!

skiss
Vårt matbord kom att stå framför spisen
" Vi befinner oss inuti ett mörkt skåp. Vi hör folk hurra utanför skåpet, det är födelsedagsfest och någon fyller år. Efter sista hurret öppnas plötsligt skåpet, En man i 40-års åldern sträcker sig efter flaskan.
I bakgrunden ser vi ganska många gäster i olika åldrar. De är på väg att sätta sig ner förutom mannen i 60-års åldern som redan sitter ner. Mannen tar ut flaskan och stänger skåpet."

Johanna sminkas
Det var väldigt trångt i den lilla trerummaren! Inte mycket utrymme att röra sig på. Det var inte synd om oss, men jag tyckte synd om kamera, ljud och ljusfolket. 
Golvet var täckt med diverse hoptejpad skyddspapp.
 
  
Våra ytterskor och en del möbler fick stå i trapphuset. Där serverade man också en god lasagne innan  vi började filma.
I ett mycket litet vardagsrum höll smink och kostym till. Där stod också ett fikabordet. 
Sovrummet var upplag för plåtlådor, ställningar osv - och där fick våra ytterkläder också ligga  
Sara som jag träffat på Ica
Köket? Det såg jag inte bakom alla kamerorna och "barskåpet". Köket övergick i ett slags bibliotek där man satte in vårt matbord.  

Göran, ny bekant
På morgonen hade en "parmiddag" spelats in och när vi var klara skulle en maskeradscen spelas. Många skulle vara med i två av scenerna idag.  Inte jag! 
Dagen innan hade man gjort en scen i en fiskestuga.
Det skulle bli totalt fyra filmer.
Ska bl kul att se filmerna... särskilt maskeraden och de andra jag inte var med i. Jag har ju alla fyra manus

Kemal trevlig kille på 33
Kemal björn  på maskeraden


BM med make up
Jag fick  alla fall en bild på mig själv den här gången!
- inte så avspänt som bilderna jag tar själv förstås.

Nä,  vi bjöds INTE på någon cognac!
Men vi fick smaka födelsedagstårtan i alla fall!




En gul skugga under killens arm efter ngra sekunder.... det är jag det!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar