söndag 18 september 2011

Man var nog smartare förr


Jag höll på att röja i ett skåp - och plötsligt hade jag den i min hand igen! 

Den lilla genomskinliga asken med  de sköna, lite tunga träbitarna - ett pussel som jag köpt i London i någon gång slutet på sextiotalet.

Jag kom av mig med röjandet.  

Jag mindes ju hur bra jag var på det DÅ. 
Andra hade suckat DÅ.
Men NU suckade jag  -  Jag klarade det inte längre. 

Hade jag blivit dum, trög, rent obegåvad - gammal?












Jag blev avbruten av två väninnor som kom på "oväntat besök" och vi satt i solen på balkongen, drack kaffe, åt muffins och pratade några trevliga timmar. 

Glömde för ett tag pusslet. 

Senare  på kvällen fotograferade jag det - och sen så satte jag igång med det igen..
Efter sammanlagt en timmes flyttande på bitar hade jag klarat det. 


Englands Brio?
Nu gäller det bara att göra om det imorgon.


1 kommentar:

  1. Kul grej. Att man löste det snabbare förr beror nog på att man nu har stoppat in mer i hjärnkontoret, som blockerar ett logiskt tänkande.

    SvaraRadera