söndag 3 juli 2011

Öppen casting - Callgirl


Jag hittade en annons på Filmcafé för några dagar sen:
Öppen casting för statister, Callgirl 
Lör 2 juli och sön 3 juli på Sankt Görans gymnasium, Sankt .Göransgatan  Kl.11-17 båda dagarna

Garagefilm AB spelar i sommar och höst in en långfilm i regi av Mikael Marcimain (som regisserat bl.a. Upp till kamp, Lasermannen och Graven). Filmen är inspirerad av en serie verkliga händelser, en politisk skandal som ägde rum i Stockholm på 70-talet.
 INSPELNINGEN I STOCKHOLM SKER 24 JULI- 5 AUGUSTI (Göteborg 9 aug -19 sept).


Inget om det fanns med på Statist.se

Jag har ju hittintills hållit mig till Statist.se för att hitta statistjobb, men nyss gick jag också med i Filmcafé.se.
E
gentligen ganska onödigt har jag tyckt - det brukar ju ändå vara samma annonser, men Anna hade sagt att det kunde dyka upp lite mera intressant, smal film, examensfilmer och så...
Linda Wångblad 

Jag hade aldri
varit på en öppen casting tidigare, så lite, lite ängslig var jag nog, och var därför ute i mycket god tid.

En halvtimme satt jag där på gården innan två långhåriga, lite osäkra killar dök upp. Strax, därefter kom den castingansvariga, Linda Wångblad och öppnade dörren.
Femton statistaspiranter hade dykt upp igår och ungefär lika många hade anmält sig idag. Linda tycke att storstan var konstig. I Göteborg skulle det ha kommit 300.  
Linda tog en bild medan jag höll skylten med "16"
Sen filmade hon intervjun/utfrågningen/presentationen. 
Valerie
Hon sa vilka scener hon gärna ville ha med mig i tex på Teatergrillen tillsammans med en massa kändis-look-alies.
Hon frågade om jag rökte. Det var ju mycket rökande på 70-talet. 
Mina slingor i håret var också ett stort minus.
Jag sa att jag kunde tänka mig att också vara med i några scener i Göteborg. Jag räknar med att i så fall kunna övernatta hos Carina eller hennes föräldrar. Det vore ju kul med ett ärende till Göteborg!
Vi pratade en del om varför det inte kommit så många som hon förväntat sig och jag påpekade att det inte fanns på statist.se. Hon "visste" att hon lagt ut annonsen, men jag sa att jag kollat två ggr om dagen och att det inte hade funnits någon!

När jag gick sa assistenten att jag hade rätt  - annonsen fanns inte! Jag lovade att slå på trumman och la ut info på Facebook och ringde några vänner
Jag vet att Valerie som jag träffat på en statering i maj tog sig iväg!


Sen så har jag via mail anmält dessa tre vänner - jo jag frågade dem först!







1 kommentar:

  1. Du är alltid välkommen till oss. Hoppas du snart hälsar på. Kram

    SvaraRadera