fredag 13 oktober 2017

Spegel, spegel på väggen där...

Magnus hade hämtat mig 14.30 vid Karusellplan. 

Det satt två till i bilen.
Tjejen bredvid mig pratade med Magnus om vilka dom två jobbat med tidigare. I övrigt  var det tyst i bilen.

Så jag presenterade mig! Sa vad jag hette.
Saul sa också vad han hette, liksom tjejen - som var kostymör. Hennes namn har jag glömt...











Bilen hade svängt in på gatan bakom den gamla fabriken. 

Vi klev ur. 
Kostymören gick iväg med Saul och lämnade mig kvar utan att säga något till mig. 
Jag kände mig ensam - och lite övergiven, men vandrade vidare uppför gatan åt det hållet Saul och kostymören gått.
ser du spegeln?


Jag visste ingenting om inspelningen. 
Teamet var ganska stort och detta var deras tredje inspelningsplats för dagen.
Plötsligt fick jag syn på en spegel som stod lutad mot väggen.

Vandrade åter nerför backen med solen i nacken.




Jag såg teamet, nickade, och log lite. Ingenstans såg jag till något fikabord. 


Jättelika lastbilar körde till och från nybyggena precis i närheten. 


De färgstarka nybyggda husen högst upp på gatan stod i stark kontrast till de gamla slitna fabriksväggarna.


Så dök Saul upp. Hans varmt bruna mockajacka var utbytt mot en ljus, nästan vit kostym. Flott, men inte lika snyggt! Inte lika bekvämt och ledigt!


Saul


Nåja, det fanns visst en plan... 

Jag hade ju fått 
en färgkarta gällande vilka färger jag skulle försöka ha på mina kläder... Det skulle passa till husen längst upp i backen tydligen...


smink

Ja, och sen kom hon fram till mig. 


dansinstruktion
Nä, hon hade inte fattat att jag skulle var med utan trott jag skulle göra "ngt annat"... 
Men det var väl hon som hade sett till att Magnus skickat färgkartan? 

Nä hon bad inte om ursäkt..  
Mina olivgröna plyschbyxor/tights som jag hade på mig "lyste" lite för mycket... men jag hade ett par mörkare, dovare tights som funkade. Men jag hann också prova vita fladdriga ur hennes kassar. 

skuggor

Min egen vida, grålila linnejacka byttes mot snygg slank mörkgrå, rak kappa. Min långa gråvita stickade linnetröja var dock perfekt - men utan den kära linnehalsduken. 

Mitt jobb då? 
Ja statister går ju förbi - eller över gator... i bakgrunden

Jo, jag mötte Saul vid spegeln, tittade lite - och gick förbi - och vandrade vidare uppför gatan Upp mot ljuset!




Så ser det INTE ut i filmen! 
Jo, jag var lite "låg" till en början... saknade statister, de vanliga statistkompisarna. 
Blev ju lite lämnad år mig själv. 
När jag lite senare pratade med två damer som jag trodde hörde till teamet, berättade jag om min känsla. 
"Jamen, det får vi ta med bolaget!" Det visade sig vara två damer från beställarna, Returpack.

Sen pratade alla med mig! Såg mig i ögonen. Kommenterad tagningarna osv. Alla utom kostymören.
Det blev många tagningar av Sauls dans, vårt korta möte framför spegeln.


Reklamfilmen kommer nog på TV.... Då lägger jag in länk



27 september

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar