fredag 23 november 2012

Konferens på Kontoret

Desirée på kurs

Jag har träffat Desiée Ehn på många inspelningar - men även på en kurs som varken hon eller jag var särskilt nöjd med.

Förra året var hon med på Kontoret
i bakgrunden. 
Men nu under tio veckor har hon varit med och haft en egen roll i den andra säsongen. 
Heltidsjobb!

Nu, när dom behövde många statister till en "konferens" sökte jag dit. Första dagen skulle vara på hotell Foresta, mot två biobiljetter, men då jag låg hemma i feber ... men jag läste om mina kompisar som hade en mycket tråkig dag... 
Statistansvariga Nadia Olivia
Men några dagar senare var jag frisk och pallrade mig iväg till den andra dagen, nu på Scandic hotell i Värtahamnen. 

Vi var ca sextio statister och vi skulle jobba 14.00 - 19.00
Halva styrkan skulle sen fortsätta jobba  till 02.00 något som inte passade mig alls!
Dagen innan ringde Nadja - eller Olivia - och sa att vi behövde vara där redan 13.30....

Anders var den första jag såg, men var fullt vid hans bord så jag gick längre in i foajén - och där satt tvillingarna Maj och Karin och åt medhavd lunch. Strax dök Madeleine också upp i sin nya handsydda lodenrock och sidenblus.
Intill satt Jan-Ivar... Stor kram.
I mejlet jag fått stod det
Mat: När du kommer på eftermiddagen finns det fika som också kommer att serveras under dagen.

Det fanns kaffe - ibland!
Efter ett tag även frukt och en torr kaka. 


Andes
Folk passerade i hopp om kaffe. 
Adam, Helena, Carina, Maj-Lis och Jan passerade.
Dom satt på ett annat ställe lite längre bort från fikabordet.

Madeleine
Jan

De två första timmarna gick 

...och inget hände 
- annat än att våra kläder kollades.

Kostymören såg genast att jag inte var med förra gången...  Min mörkröda snedskurna linnejacka passade bra.


Jan-Ivar
buffén


Sen blev det dags att ta plats för konferensens avslutningensmiddag. 

Jag var "damen i rött" och placerades intill buffén vid vid bord nr 1 - ett bord för fyra närmast kameran. 





Ritva (?) byttas ut mot Lena
Det blev nya bekantskaper vid bordet 
Lena och äkta paret Annika och Pana.
Ritva byttes mot lilla Lena - för kamerans skull.


Madde vid bord 2
Vi blev hungrigare och hungrigare.... 
"Fejk"maten gjorde det värre!

När den scenen var  klar  fick
vi som satt vid bord 1 och 2 en längre paus.

Vi kunde gå ut och röra på oss och se oss omkring.

Pana  Annika  Madde  Lena
Annika och Nadia
Det innebar också att vi fick efterlängtat kaffe,  jättegott bröd och ost!
Detta var något som de andra missade!

Det var kul att få hinna prata med  de ny vännerna Panagiotis (Pana), Lena och Annika!

En halvtimme senare kom Nadia och sa att om fem minuter var det dags in igen!


Desirée i Jarowski-jacka
Dom var lite nervösa. Om dom inte skulle kunna hålla tidens skulle dom i så fall vara tvungna att bjuda även oss på mat  - något som inte var beställt!

Så gjordes ytterligare en scen. På en scen i matsalen och med produktplacering på scenen  "Scandic"Dom drog bara över fem minuter.

Det var skönt att få åka hem. Vi skulle få 300kr. 
Vad dom som stannade sex timmar till fick, vet jag inte! Men att jobba efter det att pendeltåget slutat gå är inget för mig!

Jag fick sällskap av Madde till Gärdets T-bana

Ja men Desirée då?
Jo, vi hann träffas lite i alla fall. 









Men jag hann inte prata med Helena. 
Det var synd. 
Vi ses förstås på Draw Some ett kul spel där vi inte tävlar  - utan bara ritar och roar oss! 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar