fredag 28 september 2012

Festklädd i morgonrusningen

Vi skulle till Bo Gård på Lidingö kl 9 - och vi skulle komma festklädda. 
Min bild av vårdträdet

"Observera att du måste komma färdigklädd till din kallningstid då vi tyvärr saknar tid att låta er byta om och sminka er på plats. Klä dig i det som vi kommit överens om via telefon.  Alltså i finkläder. Vi ska spela in en Bröllopsfest så tänk efter det. ....  Ta gärna med flera alternativ av tex skjortor och koftor."   

Vi hade fått ett mail, ett mycket illa skrivet /hopklistrat mail,  som började precis som mailet från den statistansvarige Johan Ring inför min statering i  Botkyrka kyrka  i maj förra året.... Nu var han inspelningsledare ....  
"Kom ihåg att komma mätt till din kallningstid" 
Henrik Hjelt


Mikael Tornving
Ett tag hade jag faktiskt tänkt att tacka nej... 
Men jag var ju lite nyfiken på Svt serien Svensk Humor 2013 ...

När jag kom dit såg jag Henrik Hjelt och Mikael Tornving.... - Jaha det är deras serie tänkte jag....

Nu efteråt inser jag  att Mattias Konnebäck  faktiskt också var med denna dag . Han var ju "brudgummen"!

När jag läser vidare om serien inser jag att serien inte är "deras"!


Mattias Konnebäck
"Bland de medverkande ser vi: Sissela Kyle, Johan Ulveson, Björn Gustafsson, Sissela Benn, Felix Herngren, Robert Gustafsson, Johan Rheborg, Kvarteret Skatan, Humorator (Hjelt/Tornving/Konnebäck), Petra Mede, Anna Granath, Per Andersson, Anders och Måns, Galenskaparna/After Shave och Anna Blomberg".


Desirée

Desirée satt i soffan när jag kom!
och  Ari, kom strax efter mig.
Ari från Kallhäll träffade jag på Kvällspressens redaktion förra hösten


I mailet vi hade fått stod också bl a
Ari
"Fotografering samt videoupptagning på inspelningsplats är inte tillåtet. 

Det brukar räknas som okej att ta bilder i pauser i våra uppehållsrum, eller där vi statister väntar utanför själva inspelningsplatsen .
Så jag undviker att ta bilder på den scenograferade platsen, undviker också att ta bilder på skådespelarna....
Jag tar gärna bilder på grejer, fikabord, detaljer.... ja och på statistkollegor!


Festsalen fr nätet
Så bilderna här,är på mina statistvänner. 

Intreriörer, exteriörer, skådespelare har jag hämtat på nätet! Möbleringen i festsalen var lite annorlunda...

 Och jag tänker såklart inte avslöja något om dagens sketch!
Sånt gör man bara inte! Men jag kan avslöja att sketchen var skriven av Mikael Tornving
Magnus

Rolf fr Pensionärsdjävlar
Det var lite trist att vi inte kunde prata medan vi väntade. Det fanns ingen ljudisolering alls. 
Vi hörde allt som sas under inspelningen och om vi pratat med varandra skulle vi ha stört inspelningen.

Det brukar ju vara  en stor del av glädjen - att få prata med gamla vänner - och nya! 
Kunde inte ens få reda på vad alla hette!

Desirée, Magnus och en till  skulle vara med i en scen på advokatkontoret  senare på eftermiddagen.
Inspelningen gick undan.

Man hade planerat inspelning fram till kl 15 - men vi blev klara till lunch!

Så vi avslutade med en kycklingsallad med pizzabröd innan vi gick till bussen mot Ropsten.
Utvidgad skolgård för skolan intill

chauffören och Desirée















Bordsgrannen
mot advokatkontoret
BM



Tove hade hand om statisterna sas det....Det var hon hade skickat det hopklistrade, lite tokiga mailet.
Jag får en känsla av att hon kopierat Johans gamla mail.
Inspelningsledaren verkade smått irriterad över att hon inte var på plats i tid... Hon hade kört fel. och kaffet blev sent 
"Kom ihåg att komma mätt till din kallningstid" 









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar