tisdag 13 december 2011

Kortflm på salong


”Krasivaja” är en produktion som görs i samband med vuxenfilmutbildningen på Kulturama. Vi är två kvinnor: Linnea Schröder och Yana Martsynkevych som skrivit manus till samt kommer regissera denna film om två kvinnor. Vi har fått möjlighet att ta in externa fotografer, inspelningsledare,.... 
Vi spelar in på Salong Atina Renstiernasgatan 29 och det är alltså där vi samlas.
Skådespelare: Marina, Sabina, Samuel och Nane.  
Statister: Britt-Marie, Maj-Lis, Anki och Agnes.+ två av Yanas vänner efter lunch" Britt Marie, Maj-Lis och Anki bör vara på plats klockan: 09.15.Agnes bör vara på plats klockan 11.30 Vi beräknas kunna sluta klockan 14.30
Ljusfilter monteras


Salong Atina var en liten, trång salong. 

När jag kom fram, satt redan de två andra statisterna Maj-Lis och Anki och läste skvallertidningar.
Maj-Lis har jag träffat några gånger  bl a på Kvällspressens redaktion. 

För att kamera, ljus och ljud skulle rymmas fick vissa grejer ställas ut på gatan. Våra ytterkläder förvarades i en bil!

Ljuskillen skruvade loss lampor och satte in filter.
Skådespelarna sminkades och kläddes.
Anki fick en rosa tröja och jag en rosa sjal (!) 

Min uppgift var att jag skulle få naglarna fixade av Nane i den första scenen. Synd att hon inte kunde jobbet! Vi låtsades!

Anki fick sitt hår borstat och Maj-Lis fick läsa

Senare fick jag vara en väntande kund borta vid dörren.


Dörren var ett problem.
Den var svårstängd  - och det blev kallt! Vi turades om att se till att få den ordentligt stängd.
Teamet var ju tvungna att gå ut och in hela tiden - liksom en av skådespelarna!!

Klockan tolv var det dags för jättegod hemlagad lasagne. Det var Linneas verk!
Vi tog med maten på papptallrikar och fick låna bord inne på restaurangen intill! 

Kaffe dracks ur tunna "go-druckna" koppar,
som fanns i det inre lilla utrymmet.



Kvart i tre var vi klara - och jag kunde dra vidare till Minneberg och Agneta Axelssons födelsedagslunch
 - jo jag var mycket sen!

- och jackan som legat i bilen var iskall!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar