söndag 18 december 2011

Boxning i Slakthusområdet

Stevie och domaren
Regnig lördagsmorgon vid sjutiden och jag skulle på ett obetalt statistjobb  i Slakthusområdet...
I mörkret vid bussenhållplatsen träffade jag Ikram. 
Maiss Ikrams syster
Vi pratade på ända  till Sundbyberg där hon skulle jobba. Jag hittar bara en bild på hennes lillasyster Maiss som gick i förskoleklassen  jag samarbetade med i mitten på nittiotalet.


Jag fortsatte till Globen och promenerade i regnet bort till Studio Pumpstation där  Jimmie Francis och hans  eget produktionsbolag WildWind Pictures i helgen jobbar med  kortfilmen  "Betweeen the Ropes".


Stevie (förloraren) med sin tränare
Det är en ganska liten produktion med en redig produktionsledare som skyndade på...
Vi hann det vi skulle,. Kl 14 skulle nästa statstgäng att ta över. Dom skulle fortsätta fram till kl 22.
"Scouten" Börje, en av skådespelarna ,sa att han skulle jobba heldag även imorgon.
Det gäller att utnyttja studiotiden!
Man ser på prislistan att det kostar! Men vi statister var gratis!

Vi gjorde några  "bilder"  innan - och några efter fighten - och  "bilden"  med killen i rullstol

Jag har märkt att man visst oftast pratar om 
"bilder" i kortfilmssammanhang...?
Jag bytte tröja och sjal mellan scenerna för att dubblera . Tog också av glasögonen... 


En av de andra fem statisterna
Det var lite svårt att ta bilder pga dimman från "rökmaskinen"  - och så alla strålkastare som inte altid passade mig!





Den skadade boxaren, tränaren och"scouten"Börje





filmteam -domare


Nä, det blev ingen fight !! Det var jag glad för. Jag får höra med Elsa om dom slogs i andra passet.


Panternsom stod på bordet var väl den farligaste idag














Det regnade ännu värre när jag skulle hem -  snöblandat!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar