torsdag 30 december 2010

Jag hade ju tänkt att köpa en ny telefon




Jag hade ju tänkt att köpa en ny telefon efter jul.

Träffade Anna Brixter i förrgår. Det var ju hon som hjälpte mig välja telefon förra gången för tre och ett halvt år sedan.
- Köp en sån här! sa hon
- Nä, aldrig sa jag.
- Jo, men Telia har specialpris just nu
- Nä...?

Men... jag insåg att jag borde ta mig in till stan och kolla runt.
Det blev Telia på Kungsgatan först såklart. Är ju Teliatant!
Det var inte så mycket folk i butiken.

Jag var mest intresserad av HTC.
Ville helst betala kontant och fortsätta med Kontantkort - "Prata på".
Men när det räknats färdigt, insåg jag att denna telefon med abonemang blev väldigt mycket billigare.
Man är inte sämre an man kan ändra sig!

När jag skulle skriva på frågar killen om jag fortfarande jobbar på Ekhammarskolan.
Jo, Erik såg bekant ut - men han hade inte varit min elev

iPhone 3GS 8GB.
0 kr kontant, mobilsurf ingår.
Spara 1440 kr.

Pris: 149 kr /mån
fram till påsk -sedan 198kr 24 månader

Alltså: Den, av de lite mer avancerade, som denna vecka blev billigast hos Telia...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar