torsdag 5 februari 2015

Hysch, hysch! Ungdomsserie Svt

Betalningen var en biobiljett.
Inspelningen var hemlig.  Ingenting fick berättas, inget antydas. Inga bilder på sociala medier.

Det gällde en overklig ungdomsserie för SVT och det var nästan bara kvinnor i filmen  
Historien fick mig att associera till  "Äkta människor"....

Laila och jag skulle sitta på ett café tillsammans med en gäng yngre tjejer. 
Lite längre bort satt Riita, men vi flyttades sedan till samma fikabord. 
Det är såna gånger man hinner prata mellan tagningarna. 
Prata - och ta bilder på varandra. 
Inte på skådespelarna!

Jag fick ett litet sorgband i svart. Ett litet sidenband som liknande "rosa bandet". Jag tror inte att det kommer att synas på min lilafärgade ylletröja från Vamlingbolaget.



- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Inspelning

Ett par dagar senare var vi deltagare på en  stor minnesscermoni i Storkyrkan. - Samma ungdomsserie.  
Riitta
En biobiljett till!

Vi gick in i kyrkan några gånger. 
Vi flyttades runt.
Vi vände oss om, följde skådespelarna med blicken.....

Vi skrev på "papperet", 
fick vår biobiljett och vandrade sen ner till tunnelbanan och åkte hem.


På hemväg


















Bonusbilder.
Man kan ta många bilder i bakgrunden medan man väntar mellan tagningarna...
Välvilliga bilder ( Jag skiljer på bilder och välvilliga bilder)
 Dessa sex-sju bilder på Laila var allt jag tog vid detta tillfälle.
Jag tittar i telefonen, tittar sedan personen i ögonen  - och klickar!







Inspelning 10 och 13 januari 2015

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar