fredag 1 november 2013

Vi och Dom

En angelägen film stod det i annonsen. 
En kortfilm. Ingen ersättning , 
...men jag sökte och jag fick ett förklarande mail, precis som  alla andra som anmält sig. 

Det blev en stor diskussion i den slutna statistgruppen. 
Vilka  vågade/vågade inte riskera sitt eget rykte...?
Flera hade  tackat nej på direkten - Dom ville inte bli förknippade med detta.  
Men inte jag.
Jag hade läst mejlet många gånger - och kände att det var seriöst. Det var viktigt
Hur påverkar vi utanförskapet? 
Vi och dom?

Vi minns förra årets våldsamma diskussion om att ställa upp i konstfilmen "Det knullande paret" 
Se min blogg "Mecenaten" om att välja vad man ställer upp i och varför.

Kontraktet var tydligt skrivet. Vi får INTE berätta om vad filmen handlar om. 
Men jag kan berätta vilka statistkompisar som dök upp.... Jag kan även berätta att vi var i en fin - en mycket kall festlokal  vid Gärdet.


John Hitchens var producent och "höll i"  oss tillsammans med regissören Robinovich.
Jag träffade på John två dagar i augusti förra året i musikalfilmen Jakten på lycka och reklamfotograferingen Släktfotot för Juristbyrån(Sparbanken). 
En positiv  "instruktör" regiassistent, producent....


Hedda en av de två huvudrollsinnehavarna.
Så fort jag kom till festlokalen dök Hedda upp och hejade..... Hon var väl påpälsad i den mycket kalla festlokalen.
Själv  var jag mycket nöjd ned att jag hade en långärmad svart plyschklänning på "festen". Jag slapp frysa.
Jag känner Hedda som min svärdotter Ylvas syster och mitt barnbarn Tages moster
Hedda hade en av huvudrollerna.. 


Fem timmar var vi där i den kalla festlokalen!
Det fanns gott  fika, frukt och godis hela kvällen.
Vi servades med vatten under inspelningen.
Trevligt gäng.





"Kända" festdeltagare och fotografer för kvällen


Ingrid H

Elsa Joakim
Ingrid
Kent
Magnus
Margit
Göran pressfotograf 
Erik (dansaren i MHFfilm)
Ingrid pressfotograf

Margit och Ingrid med Kent i bakgrunden
När filmen haft premiär berättar jag vidare om hur det kändes att  "vara på"  festen 





3 kommentarer:

  1. Imponerad av vad och hur du berättar. Själv kom jag inte med men ser fram emot att se resultatet.

    SvaraRadera
  2. Det känns som om det är dags att återuppta staterandet efter en tids total apati.

    SvaraRadera
  3. Det låter som en god idé Jimmy!

    SvaraRadera