tisdag 6 augusti 2013

"Jerry Springer" på Teaterstudio Lederman

Då var det åter dags för en hemlig inspelning. En hemlig musikvideo....
Ur mailet från artisten:
                         "Så, det som förväntas av er under denna videoinspelning är att ni ska agera talkshow publik. Ni ska BUUUA, HURRRA, HEJJJA osv. och vara bitchiga eller snälla, ni får välja själva.
Videon ska utspela sig under 90-talet, så kom antingen i 90s outfit eller helt neautalt! Bara det inte ser alldeles för modernt ut...
Och en sista sak! *OBS!* Fotografering är förbjudet, projektet är än så länge hemligt!"

Så, hur skulle jag blogga om denna gång? Jag hade två val. 

  • skriva om statistvännerna, platsen och bara artistens namn -  utan att nämna något om  de övriga aktörerna eller temat och vad vi gjorde. 
  • skriva om statistvännerna och vad vi föreställde och gjorde på platsen - utan att nämna artisten.





Jag var i god tid.


Utanför Teaterstudio Lederman stod redan några gamla statistvänner och väntade.

Vaktmästaren och allt-i-allon satt och åt sin lunch på trottoaren. Där stod även en av de medverkande som jag sorgfälligt undvek att få med på bild.

VI skrev våra namn på listan, tog en kopp kaffe  och placerade ut oss på publikplatserna. Flyttades om som vanligt.
Göran - statistproffs
Vi som satt längst fram skulle bua medan de längre bak skulle vara mer positiva. Medan vissa  hurrade så förfasades vi där framme över besökarna på scenen, de sk Club Kids
"Så där kan man väl inte se ut?"

Josefine bäst av oss alla
bakom henne Ann-charlotte


Elsa hade en liten roll som prydlig mamma och satt med satt på scenen tillsammans med sin "dotter"- artisten.
Ja, vi hade kul!
Anita och Tommy under fikapaus. Vi diskuterade var
Teaterstudio Lederman låg tidigare... Tommy visste.






Allra bäst som talkshowpublik var utan tvekan Josefin! Hon levde sig in rollen, blev "hotfull"  och började klättra uppåt i raderna... 

Ann-charlotte var "religiös". Anita, Göran och jag var lite lugnare och nöjde oss med att bua och förfasa oss. Tommy  satt högre upp så honom hade jag dålig koll på. 

Johan Wahlström
Johan Wahlström hade rollen som programledare. Han var vår "Jerry Springer", hade hans manér, bläddrade i manuskorten och improviserade på!

Jag satt där och tänkte på hur alla dessa musikvideos ger nya regissörer, producenter och kameratjejer chansen att träna och få växa...
Att få vara med och göra en film senare verkar ju inte så avlägset.


Som statister kommer vi ofta närmare teamet, närmare produktionen i en musikvideo eller skolproduktion från Medieinstitutet eller Kulturama. 

Kul är det!


Slagsmål i en Jerry Springer-show
Efter tre-fyra timmar var vi klara. Club Kids fortsatte
Jag tog en extra macka  innan jag gick iväg mot Karlbergs station

På en statistsida på Facebook tackade sedan artisten för vår medverkan. Hon var mycket nöjd. 

Det var de medverkande statisterna också!


Jag får väl skriva en ny blogg när musikvideon publicerats


Produktionsbolag för musikvideon: Pussel och Emerson




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar