torsdag 28 mars 2013

Vinjett


Det är mycket sällan jag "sitter publik" . 
Jag vill ju gilla och ha respekt för programmet - och även vilja se det på TV. 
Så,  för ett par veckor sen, var jag på en inspelning för Skavlan. Det var riktigt trevligt!  Dom hade en fantastisk, engagerad och respektfull ledare för publiken! Mimmi Romanus
Och vi var lydiga. Applåderade och jublade! 

Jag har inte varit med på någon sk vinjettinspelning tidigare. 
Men jag vill ju välja vad jag ska vara med att marknadsföra. Det ska vara något som jag själv gillar att se. 
- Och jag gillar ju faktiskt att se Let's Dance!
Röda mattan
Hej! 
Kul att du vill vara med oss på inspelningen av pressläppet av 
Let´s Dance Måndagen den 25 mars.
Platsen är Grand Hotel. Adress, Södra Blasieholmshamnen 
Inspelningen kommer att vara mellan kl 13.00 - 16.00 och ske utomhus, förhoppningsvis är vädret med oss men klä dig gärna i varma kläder då vi kommer att filma utomhus hela eftermiddagen. 
Du får gärna ta bilder - och eftersom du ev. ska spela press ta gärna med en systemkamera...
Ingen ersättning utgår men det kommer att finnas lättare fika på plats.

Nej limosinen kom inte först - inte i början av inspelningen! 
Baksidan av färdiga skyltar
   Den stod och väntade.

 Vi jublade, på beställning, för killen som styrde oss statister. Vi skulle låtsas att vi jublade för "stjärnorna"... 
Vi jublade för kameran . 
Det viftades också med fåniga, färdiga skyltar, som delats ut....
Killen suckade. Han var inte alls nöjd i början... Nej han kunde inte lyfta oss på samma sätt som Mimmi Romanus på Skavlan. Han borde nog göra praktik på en Skavlaninspelning.
Intervjuade tjejer

Riita och den
intervjuade damen

Det var också intervjuer med några statister. 

Men jag tyckte synd om den rödlätta damen med hårspännet. Hon borde fått fixa det innan intervjun. 
Jag gillar inte att statister som spelar sig själva ska behöva göra bort sig. 

Gillar dock att det inte bara är de "tjusiga" som intervjuas, gillar att de vanliga får synas - men dom får inte bli löjliga.

Annette och Tobias

Första paret ut var curling-Annette Norberg och dansproffset Tobias.  

Annette skrev autografer på beställning - och intervjuades framför kameran medan Tobias "stajlade" framför oss - i bakgrunden för kameran och intervjun. 

En statist agerade  pressfotograf....
Vi jublade, sträckte fram autografblock och viftade med skyltar  - och tog egna bilder. 


Kameraröra när paret vandrar
längs röda mattan
Kristjan med Hollywodfrun

Sen upprepades proceduren med de andra tre paren som skulle vara med i vinjetten.... 

Det var tur att inte alla tio paren skulle vara med nu .... 
Det hade vi nog inte orkat med. Inte obetalt i alla fall.


Cecilia och Markolio får regi
"en gång till"
Statistledaren/regissören med
Alex och kameror
Obetalt ja....
Men...
Jo, det fanns kaffe för oss.
Det fanns kakor med sånt där farligt fett.
En del av oss fick nötpåsar

...och det fanns Risifrutti - men ingen betalning
- och ingen skatt heller.


Sigrid och Erik
Inspelningen avslutades med att limosinen kom körandes ett antal gånger..... 
Folk skulle rusa till.....

Då var jag less och började dra mig tillbaka. 
Jobbet hade tagit drygt två timmar - inte tre som det stått  i annonsen.

Halvt på skämt denna gång visserligen! 
Men jag blir lika generad varje gång en statistkollega ber att få bli fotograferad med en "stjärna".


Joakim
Granne vid mattan
Alexnder


Tommy
Kaarina
Valerie

På fredag är det säsongspremiär för Let's Dance och då kommer också vinjetten!
Det ska bli kul att se vad det blev av den.


Jag då? Jo, jag hade min röda skotsk-rutiga jacka på mig denna dag -och jag var med och jublade - precis som alla mina statistkompisar

Men innan jag tog mig hemåt norpade jag åt mig en extra Risifrutti.
Jag har ju aldrig smakat mannagrynsvarianten tidigare....










2 kommentarer:

  1. Hej Britt-Marie! Du ser allt och du får med allt. Det ser ut som att vi har gjort mycket mera än vi gjorde ( eller det kanske vi gjorde) ?!?
    Och RISIFRUTTI
    Det var SIGNATUREN för den dagen!

    SvaraRadera
  2. Tiden går.... Senare träffade jag Kirsten, Lotta och Tommy på en heldags reklaminspelning på Häringe slott Då fick dom namn! Jag lärde känna dem. http://bmholmlund.blogspot.se/2013/08/antikrunda-pa-haringe-slott.html

    SvaraRadera