torsdag 14 juni 2012

Båt åker jag inte!!


Veckorna har gått - 
och vännerna frågar om jag slutat skriva... men så är det ju inte. 
Jag har bara inte fått något jobb! Sökt jobb, men inte fått något.
Tidigt i maj såg jag annons om statistjobb för filmen "Bäst före".
Det gällde några inspelningar som skulle ske på en stor färja några dagar i juni. 

Men jag tycker inte om att åka båt  så j
ag sökte inte de jobben. Jag ogillar särskilt de jättelika flytande hotellen med deras konstgjorda liv.


Häromkvällen var jag på tjejmiddag. Vi var sju statister som for till Norrort med var sin flaska vitt vin.
Jag kände alla utom Maja. Nu känner jag henne också! Vi pratade om glädje och sorg - om våra liv. 


Men senare på kvällen berättade två av tjejerna att dom blivit ombedda att ta med några kompisar till en inspelning nästa dag på  Baltic Queen medan den låg i hamn.

Ofarligt.
Och jag hade ju abstinens...!
Sms med namn och personnummer skickades till Bella och Kattis på SF.
Sen så drog 
vi alla hem för att sova några timmar. 


Pernilla Liss
Liss var trött när jag träffade henne på tunnelbanan på väg mot Gärdet och Värtahamnen. 
Angela
Därifrån gick vi genom parken och över bron  - och in i terminalen. 
Vi såg färjan som var på väg in i hamnLisa L, Angela och Pernilla från kvällen innan anslöt sig.

Vi skulle vara ca sjuttio statister

Våra leg kollades ett i taget mot de listor som bolaget lämnat 
- och sen gick vi på de vindlande överbyggda "broarna" och där mötte vi de två tusen som just gick iland...


LisaL


Joakim - Liss igen
Där fanns också många andra gamla bekanta som Joakim, Jimmy, Jenny, Lisa, Roger och Madeleine, . 
Nya vänner var Melissa och Gunilla. Totalt var vi visst 70 statister.

Kattis, (en gammal, lätt läspande barnTV bekannt tror jag mig veta) var tillsammans med Bella ansvariga för oss 70 statister


Efter en snabb kopp kaffe gick vi in till "discot"
Tio-tolv statister på dansgolvet hela dagen.
Vi andra satt och "pratade" , drack ofarliga drinkar, och tittade på det som hände på dansgolvet.

Och det hände!!!

Ett bråk på dansgolvet 
mellan  Göran Ragnerstams, Brasse Bännstöms och Kjelle  Bergkvists och rollfigurer i en kamp runt Ewa Fröhlings rollfigur....


Mats Arehn regisserade
Statistkompisen Roger fick rycka in i rollen som säkerhetsvakt

Vi satt där vi satt, småpratandes mellan tagningarna, "förfärades" över bråket.


En trappa upp skulle sedan vår  lunchbuffé serveras
Tråkig, smaklös kyckling !
Och tråkigt ifyllande av de vanliga  blanketterna för att få våra 400kr

Men vi kunde i alla fall passa på att sätta på telefonen ett tag och dessutom ta lite bilder!!

Madeleine



Jenny

Vi blev klara några timmar tidigare an annonserat. 

Var hemma redan vid 15tiden
Kattis var nöjd med oss och sa att vi kunde skicka ett mail med bilder om vi ville vara med igen!
Hon ville ha en egen statistbank!


BM

Jag skickade in några bilder

Måtte det inte dröja fem veckor till nästa statistjobb!!







Annika missade statistjobbet
på färjan - hon var tvungen
att "jobba" på jobbet.








Länkar:

2 kommentarer:

  1. Trevlig läsning, roligt att ni fick en bra dag!

    SvaraRadera
  2. Kul att läsa och fina kort!

    SvaraRadera