lördag 17 oktober 2020

Ett år till!

Ett år till, hörde jag honom nyligen säga att vi ska räkna med...



Jag känner ju att jag klarat av dessa sju, snart åtta månader bra!




Jag bor ju bra - 
och har mina balkonger, min trädgårdstäppa - och mina idéer.

Jag har skogen och sjön. 

Jag kan gå…. Benen bär. Lederna är hyggliga.  

Jag har min elcykel som jag köpte förra våren. Den tar mig runt i kommunen och ut i svampskogen också.

Jag har bilen som tar mig till Tuna, till Mazarin, till Alsta och till sist tog den mig även till frissan i Jakan. Igår, en  kall oktoberdag, tog jag bilen till Sophie och Håkan och åkte hem med två påsar äpplen. Jag har använt bilen ovanligt mycket i år!


Jag har ett par vänner som jag kan träffa och prata med - ute. 
Men inne träffar jag bara de som jag litar på, som jag vet inte snurrar runt i samhället. Katta….










Jag har min gamla ungdomskompis 
Margareta Rosén, som har varit duktig på att hålla avstånd har jag förstått, och hon är väldigt duktig på att ringa! Men vi har inte träffats detta år - inte än!






Jag har en bra granne, Majsan. 
Så fort det stod klart att det var en pandemi erbjöd hon sig att handla åt mig. Jag lämnade lappar eller skrev sms i hela mars-april.
Men sedan började jag handla på nätet! Katta hängde på..... 
Så småningom insåg jag att Stora Coop verkligen är stooort, ja jättestort....
Sen en bit in i juni  har jag cyklat dit kl sju på morgnarna och handlat en eller två ggr i veckan.
Och intill Stora Coop ligger Biltema. Jättestort det också. Där finns "allt".
Mellan dessa stora håller dom på att bygga Mc Donalds! Jag kommer väl att testa!

Jag har mina pojkar. 
Jon, Tage och Elis kommer med några veckors mellanrum.
I april fikade vi ute.
Vi har träffats inne nu några gånger - med lite avstånd, men vi har ätit vid samma bord!

Jag har det bra! Men jag har förvisso alltid saknat en öppen spis! 


"Ett år till ska vi nog räkna med!"
Om man hade hört det i mars - att man skulle räkna med runt två år i isolering, i ensamhet, hade det nog blivit deppigt. Man hade kanske inte ens kunnat glädjas åt våren och sommaren! 


Det här ska jag väl klara av - om jag kan hålla avstånd och därmed fortsätta att hålla mig frisk från covid 19.





 

1 kommentar: