fredag 8 maj 2015

Två begravningar i Bromma kyrka...

Jag hade inte sökt några statistjobb på två månader eftersom jag varit sjuk - och jag hade inte ens förnyat medlemsskapet i statistsajten

Men så blev uppringd om ett jobb som begravningsgäst i Bromma kyrka i den kommande serien "Gåsmamman". 
Jo, jag ville! Jag  kände att det var dags igen -och skulle bli roligt. 



Paulina - skådespelaren-
men inte denna dag
Katarina


Min kompis Katarina hade sagt att hon gärna ville pröva på att vara statist, så jag frågade om dom behövde någon ytterligare statist.... 
Jo visst! behövde dom mer folk!


Det blev en ganska typisk statistdag med mycket väntan.... 

Vi var inte med i de första scenerna, så vi hann prata....
Det var många gamla bekanta på plats. Kul!





Ewa
Ingela - i somras

Vi hade kyrkstugan som uppehållsrum. 
Där träffade jag flera gamla bekanta. 

Ingela, som jag träffade vid Mariatorget i somras under ena 
inspelningsdagen av "Inga 
Lindström",







Daisy  nu
Daisy
i julkalender
 ...och Daisy som jag träffade på inspelning av julkalendern häromåret.  När mamma Hedenhös var på kontoret några dagar


Ewa, Kaaarina, Stefan och Kent som jag träffat många gånger

Det gällde två begravningar -  och det var knappt att den statistansvariga kunde hålla isär dem. 

Det gällde ju att ha rätt ytterkläder.. vid utgång och ingång.

Som vanligt fick det bara bli bilder medan vi väntade och inte på inspelningsplats och inga bilder på Tommy, Grynet och Alexandra...  Men krama dem fick v göra på film! Sånt man gör när man går ut från en begravning.


Kaarina
Racquel  Katarina  Ingela  Ewa



















Katarina och jag och några till var också med uppe den sista scenen begravningskaffet uppe i kaffestugan. 
Då hade de flesta åkt hem. Prinsesstårtan var god!


två gäster
"paret" Ewa och Stefan

Instagrambild på
Ewa inför bröllopet





Vi skulle också vara med på ett bröllop två veckor senare i samma serie.... 

Jag hade tänkt "skriva ihop"  bloggen om dessa två tillfällen.
Då hade bloggen fått heta "Två begravningar och ett bröllop" eller något i den stilen.

Ja, Katarina, Ewa, Stefan och Kaarina var visst med på en heldag i ett parytält iförda cocktailklänningar. Jag hörde att det var kallt




BM i kyrkstugan
Men jag fick förhinder pga en rolig  och spännande casting på Dramaten!!

Nä jag fick inte någon statistroll där, men det var kul! Fick promenera framför den store tyske regissören, skrika mitt namn - och bli skjuten av producenten tillsammans med 48 andra statister!)




Endemol producerade
...... fr webben

VISAS PÅ KANAL 5 UNDER 2016

Stjärnspäckad cast i Kanal 5:s nya dramasatsning Gåsmamman

Alexandra Rapaport spelar huvudrollen i Kanal 5:s nya dramathriller Gåsmamman. I serien får vi följa trebarnsmamman Sonja (Rapaport) som mot sin vilja dras in i en kriminell värld för att rädda sin familj.Nu startar inspelningarna av Kanal 5:s nya stora dramasatsning Gåsmamman. Här ser vi Alexandra Rapaport i rollen som Sonja, en ambitiös och framgångsrik trebarnsmamma som lever ett lyckligt och harmoniskt familjeliv tills den dag då allt förändras och Sonja dras in i en värld fylld av brott och kriminalitet.
I övriga roller ser vi bland andra Tommy Körberg, Susanne Thorson, Gustaf Hammarsten, Anja Lundqvist, Magnus Roosman och Grynet Molvig. Serien regisseras av Richard Holm.
- Gåsmamman kan beskrivas som Breaking Bad möter Erin Brockowich och det var givet för mig att tacka ja när jag läste manuset eftersom det är så välskrivet och oerhört spännande. Jag är dessutom medproducent och har varit med och utvecklat formatet, säger Alexandra Rapaport.

Gåsmamman är nästa steg i Kanal 5 och SBS Discoverys dramasatsning efter inspelningarna av den svensk-amerikanska dramaserien 100 Code.
- Vi satsar långsiktigt på drama. Just crimedrama är en del av Kanal 5s DNA. Gåsmammans ensemble, manus och regi är i toppklass och Alexandras engagemang i projektet är unikt och borgar för kvalitet, säger kanaldirektör Calle Jansson SBS Discovery TV.

I den stjärnspäckade casten ser vi även Ivan-Mathias Peterson, Lisette Pagler, Shebly Niavarani, Ulf Friberg. Manusförfattare är Camilla Ahlgren och Martin Asphaug. Gåsmamman produceras av Endemol i samproduktion med SBS Discovery och Flow Network.

Serien kommer att visas på Kanal 5 under 2016.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar