lördag 15 mars 2014

Det var inte jag som fick blommorna

 Den franska tulpanen i ett arrangemang som
jag köpte mig häromåret
Det var inte jag som gick hem med alla blomsterkassarna på skolavslutningarna!
Nä, för jag var inte läraren som la huvudet på sned och nickade.

Jag gav inga läxor bara för att föräldrarna ville det. Jag förklarade och stod för min pedagogik.

Jag ställde krav, men olika krav, på mina elever. Var nöjd med Fias tre rader med tillhörande bild i skrivboken, men fodrade två sidor av Lisa! 
Krav efter förmåga.

Jag vet att jag gjorde intryck - och avtryck.
Jag fick mycket tillbaka av eleverna, får fortfarande tillbaka...

Men hon som fick alla blommorna då? 
Hon som bara höll med? 

Nä killarna jag träffade i nian mindes henne ej! Varken till namn eller person.


Spelade det någon roll för mig det där med blommorna?
Ja, jag kände jag mig ledsen - jämförelsen - "popularitetstävlingen"

---------------------------------------------------------

Jag går på kurs hos Ymperia filmakademi. 
Jag är mycket nöjd med deras kurser, som bygger på Method Acting.  Så utvecklande!
Tidigare fick man åka till Saltsjö-Boo för att gå på deras kurser, men nu har dom flyttat till Söder. 
Dom har elva A-kurser och lika många B och C-kurser. Jag har väl gått hälften.
Ljuv bukett: Tistlar och kaprifoler som jag köpte mig efter kursen senast

För en vecka sen gick nomineringstiden ut för ett stipendium om tio gratiskurser, (värde 3500-5000kr)

Jag trodde först inte att vi skulle behöva "rösta" - rösta på varandra. ...
Men plötsligt insåg jag - och jag insåg då att vi även skulle marknadsföra oss ..!

Men, det här blir ju en slags popularitestävling!!! 
Vem har minst antal vänner? Vilka är allmänt lismande ja-sägare?

Stipendiets uppgift som "stimulans och uppmuntran" förändrades plötsligt!

Så då, när jag insåg detta, tog jag tillbaka min nominering!

Jag fortsätter dock att gå på kurserna!


1 kommentar:

  1. Insåg inte heller vad det gick ut på. När jag blev informerad om min nominering tackade jag för det då jag såg det som en viss hedersbetygelse. Ja informerade också om att då jag själv nominerat en av ungdomarna ser jag det inte som meningsfullt att driva någon kampanj (det hade jag svårt för redan de åren då jag var föreningsaktiv) och med det senaste att man ombeds spela in en form av reklamfilm kommer även jag att dra mig ur även om jag fortsätter gå de intressanta kurserna.

    SvaraRadera